Google Merchant Center

Google Merchant Center is een tool die webshophouders helpt hun producten te tonen binnen de Google-services, zoals Shopping Ads en Search. Het stelt je in staat om productinformatie te uploaden en te beheren, wat cruciaal is voor effectieve e-commerce marketing.

Zichtbaarheid van producten vergroten

Door middel van het Google Merchant Center kun je gedetailleerde productinformatie aan potentiële klanten bieden. Het is eenvoudig om productadvertenties te analyseren en het draagt bij aan toename van verkeer naar je webshop. Om dit voor elkaar te krijgen kun je werken met gedetailleerde en geoptimaliseerde productfeeds.

Waar moet een Google Merchant Center productfeed aan voldoen?

Een gedetailleerde en geoptimaliseerde productfeed bevat zorgvuldig geselecteerde informatie die elk product nauwkeurig beschrijft denk hierbij aan het volgende:

  • producttitel;
  • beschrijving;
  • productcategorie;
  • producttype;
  • afbeeldingslink;
  • prijs;
  • beschikbaarheid;
  • merk.

Voorbeeld T-shirt
Een duidelijke titel zoals “Heren T-shirt Bio-Katoen – Zwart, Medium”. Hierbij dien je een gedetailleerde beschrijving met bijvoorbeeld stofinformatie, maatgids en wasinstructies toe te voegen. Erg belangrijk is een hoge resolutie afbeelding en de juiste categorie!

Meer weten over Hoger in google komen?

Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.
Naam